Prezentacja cząstkowych wyników badania odbędzie się 13 czerwca 2023 roku o godzinie 19:00 w Klubie La Pose.
Wyniki zaprezentuje Monika Czaplicka, szefowa agencji Wobuzz oraz współpomysłodawczyni i współautorka badania.
W czasie wieczoru odbędzie się też prelekcja oraz panel dyskusyjny, w którym udział wezmą osoby przedstawicielskie
z firm, kierujących swoje usługi do społeczności LGBTQIAP+, osoby z organizacji pozarządowych oraz z sieci
pracowniczych osób LGBTQIAP+. Po oficjalnej części wydarzenia, zaplanowana jest część nieoficjalna, która stworzy
okazję do nieformalnych rozmów i networkingu. Wydarzenie jest jednym z oficjalnych wydarzeń Miesiąca Równości w
Warszawie, a matronat nad nim objęła Parada Równości.
Badanie „Ile warta jest tęczowa złotówka” to pierwsze po 2006 roku ogólnopolskie badanie siły zakupowej osób
LGBTQIA+. Badanie pokaże, m.in. w jakich branżach pracują osoby LGBTQIA+, czy rzeczywiście zarobki w
tęczowej społeczności są wyższe niż średnia krajowa i gdzie najchętniej zostawiają je konsumenci LGBTQIA+. Prawie
20 lat temu osoby LGBTQIA+ zostawiały na zakupach rocznie ok. 6,6 mld złotych.
– Na co dzień pracujemy z działami marketingu w różnych firmach, prowadzimy wykłady i szkolenia dotyczące
inkluzywnej komunikacji i operujemy na danych. A tych często brakuje lub są niedokładne, nieaktualne albo wzięte z
raportów zagranicznych, z których wnioski, niekoniecznie można odnieść do naszego kraju i naszej sytuacji – wyjaśnia
Monika Czaplicka.
Pełny raport oraz wyniki badania zostaną opublikowane na przełomie września i października 2023 roku.
Partnerzami badania są Kampania Przeciw Homofobii, Fundusz dla Odmiany, Equaversity, Stowarzyszenie Pracownia
Różnorodności, Unipride, Fundacja, Transfuzja, Równik, Les Who Tech, L Vibes, La Pose.
W czasie wieczoru premierowo, dla zebranych osób i dziennikarzy, przedstawione zostaną również trzy nowe projekty,
za którymi między innymi stoją Monika Czaplicka i Grzegorz Miecznikowski, autorzy badania, a które skierowane są
do biznesu oraz społeczności LGBTQIA+.
Szczegóły wydarzenia. Badanie znajduje się pod linkiem:
https://wobuzz.com/teczowa-zlotowka
Biogramy osób autorskich badania zamieszczone są poniżej.
Osoby autorskie badania:
Monika Czaplicka
Szefowa agencji social media Wobuzz. Popularność zapewniły jej „Kryzysy w social mediach wybuchają w
weekendy” czy akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. W branży online od 2006 roku. Prowadzi
bloga monikaczaplicka.pl. Specjalizuje się w kryzysach, a także social sellingu i komunikacji. Często występuje
jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych. Mentorka startupów, jurorka
konkursów. Autorka książek i szkoleń.
Grzegorz Miecznikowski
Marketer, ex-dziennikarz, ekspert LinkedIn, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji, optymalizacji
sprzedaży i rozwoju biznesu. Mentor biznesowy. Od 7 lat uznawany za jedną z najbardziej inspirujących
osób w polskiej branży interaktywnej. Związany także z branżą startupową. Łącznie przeszkolił już ponad
20000 osób ze sprzedaży i marketingu. Prowadzi cykliczne webinary i live’y jest autorem kilku e-booków
oraz kilkuset artykułów eksperckich. Po godzinach zajmuje się aktywizmem. Działa na rzecz praw
człowieka, głównie osób LGBTQIAP+, kobiet oraz na rzecz promocji kultury i edukacji. Jest m.in.
współautorem poradnika dla mediów i polityków “Jak pisać i mówić o osobach LGBT+”.
###
Grzegorz Miecznikowski
grzegorz@priders.pl